שיווק טלפוני מוצלח
המאמר מאת נטע חורש
לשיווק טלפוני מוצלח יש כללים וחוקים משלו. עשרה כללי עשה ואל תעשה להצלחה טלפונית:

הגדר זמן קבוע לשיווק בעסק – שעה ביום, יום בשבוע, או מנהל שיווק שיעסוק בזה יום יום. הכל תלוי בגודל העסק וביכולתו הכלכלית.

נקה את שולחן העבודה מחומר שאינו שייך לשיווק. אל תאכל, תשתה או תעשן בזמן השיווק הטלפוני. כך תימנע מהסחות דעת ומחוסר ריכוז והקשבה בעת שיחה עם לקוחות.

עשה עבודת הכנה – הכן רשימת לקוחות פוטנציאלים וודא כי אתה הוגה נכון את שמם. התקשר ללקוחות לפי סדר הרשימה שהכנת ואל תדלג על שמות. הכן רשימת מעקב – במידה ולקוחות לא ענו או ביקשו שתחזור אליהם מאוחר יותר.

שרטט תרשים של השיחה הטלפונית והכן תשובות להתנגדויות אפשריות.

הפגן התלהבות בעת השיחה הטלפונית. השתמש בטונים שונים בקולך כדי להדגיש דברים וכדי להגביר הקשבה לדבריך. תן הרגשה של עירנות, סובלנות ונימוס, השתמש במשפטים חיוביים כגון: "היה נעים מאוד לשוחח איתך" ו"תודה רבה" וחייך! החיוך עובר בטלפון.

אל תסבך את הלקוח במונחים מקצועיים שאינם מובנים לו. או במילים מסובכות ורעיונות מופשטים מדי. הקשב ללקוח והמשך את השיחה בהתאם, אל תמשיך בהצגת הרעיון מבלי להתאימו לדברי הלקוח.

אל תבטיח דברים שאינך יכול להיות בטוח שיבוצעו. כאשר אתה מבטיח: "יחזרו אליך מאוחר יותר", או "אברר את הפרטים ואחזור אליך", ודא שהדברים יבוצעו.

חפש בקביעות דרכים יצירתיות לקבלת רשימות ומאגרי מידע של לקוחות פוטנציאלים. אל תעבוד רק עם רשימות סטנדרטיות של מדריכי עסקים וכו', כולם עובדים איתם.

הקדש מספר דקות בסוף כל "שעה טלפונית" ללימוד והפקת לקחים: מה הצליח ומה לא, מה ניתן לשכפל, מה צריך לשפר.

זכור כי יש לך 3-4 דקות לכל היותר. העבר את הפרטים החשובים. ודא כי הלקוח מבין מה המוצר ומה התועלות שירוויח מהם וכיצד הוא יכול ליצור איתך קשר.
הקורסים שלנו
מט"י ירושלים
מט"י - המרכז לטיפוח עסקים בירושלים (ע"ר) מעניק ייעוץ וליווי עסקי, מסייע בגיוס מימון לעסק, מקיים קורסים והדרכות ליזמים ובעלי עסקים ועוד. במט"י תקבלו מענה מקצועי ומנוסה לכל ההיבטים של העסק משלב ההקמה ועד לניהול השוטף.
כל הזכויות שמורות © למט"י ירושלים ע"ר 2015