שיווק במחיר השוק
המאמר מאת נטע חורש - תרגום ועיבוד כתבה Entrepreneur

האם עלויות הפרסום מכריעות אותך? 17 דרכים לפרסום העסק בלי לשבור קופת חיסכון בבנק.

עסקים מתחילים צריכים לנצל כל הזדמנות לקדם את עצמם. אך אין זה אומר בהכרח להשקיע בקמפיין פרסומי יקר ובתוכנית פרסום הדורשת זמן, השקעה ומאמצים רבים.

ניתן להשתמש בחומרים ואמצעים הקיימים כבר אצלנו על מנת לקדם את העסק, לחזק את המותג ולהגביר מכירות ומודעות הציבור אליו. הזדמנויות אלו הן הרבה יותר זולות ויעילות מרוב שיטות הפרסום המסורתיות. פשוט צריך להסתכל סביב ולחשוב יצירתי.

לפניכם 17 שיטות איתן תוכלו להתחיל.

הטלפון בעסק

תיכנות שלוחה בהמתנה – ניתן לנצל את זמן ההמתנה בטלפון להשמעת פרסום ומידע לקהל שבוי. במקום להשמיע מוזיקת מעליות, השתמשו בזמן יקר זה כדי לספר ללקוחות על מוצרים או מבצעים מיוחדים וכל מידע חשוב אחר. העלות: אם תקליטו בעצמכם, זה בחינם.

מענה אנושי – וודא כי מי שעונה בעסק לטלפון מעודכן בכל החידושים, המבצעים והמוצרים או השירותים שיש לעסק להציע, כך שיוכל לעזור ללקוח שמתקשר, ואף לעדכן אותו וליידע אותו לגבי מוצרים חדשים. זכור כי אותו אדם אחראי על הרושם הראשוני של העסק שלך וכידוע, אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני.

שימוש בכלים יומיומיים לפרסום נוסף

קבלות – אם אתה מוציא קבלות ללקוחות שלך, הן יכולות לכלול יותר מאשר העתק הקניה. ניתן להדפיס עליהן מידע חשוב ללקוחות כמו שעות פתיחה וטלפון או אתר האינטרנט שלך ואפילו מידע על מוצרים או שירותים מיוחדים.

חתימה באי-מייל – כאשר אתה מכין את חתימתך באי-מייל, גם אליה אתה יכול להוסיף מידע רלוונטי על העסק אמצעי התקשרות, שעות פתיחה וכדומה.

כרטיסי ביקור – אין סיבה מדוע להסתפק רק בשמך ובכתובת העסק על כרטיס הביקור. תוכל להדפיס עליו גם פרטים נוספים כמו תיאור העסק, משפט המייצג את העסק, שעות פתיחה ומידע חשוב אחר.

תמריץ ללקוחות

שליחת המוצרים בדואר – במידה והעסק שלך מתאים לשירות מסוג זה, הצע שירות שליחת המוצרים בדואר לבית הלקוח וצרף לחבילה קופונים, קטלוג או דף מכירות. המשלוח יאפשר ללקוח להזמין דברים נוספים בדרך הקלה ביותר ולך זה יעלה חבילה ודמי משלוח.

הפוך את לקוחותיך לאנשי המכירות שלך – תוכל לגרום ללקוחותיך להיות אנשי המכירות שלך ע"י כך שתציע להם תמריצים במידה ויביאו לך לקוחות חדשים. תמריצים אלו יכולים לכלול הנחה בקניה הבאה או מתנה קטנה. דאג לשאול לקוחות חדשים דרך מי שמעו עליך.

כרטיסי ברכה – שלח כרטיסי ברכה או כרטיסי תודה ללקוחותיך. זו דרך מצויינת להזכיר ללקוחותיך את העסק ולתת להם יחס אישי. העלות של כרטיס כזה, כולל דמי משלוח, נמוכה למדי.
פרסום עצמאי

מדבקות – הן אינן רק עבור תלמידי בית הספר. למשל, אתה יכול לקנות מאה מדבקות צבעוניות בצורת פרח או לב או כל דבר אחר שמושך את העין, עליהן מודפס משפט מתאים לעסק או לרשום עליהן לבדך את שם העסק ולהדביק אותן על כל דבר שיוצא מהעסק. אם זהו עסק נותן שירותים – ניתן להדביק אותן על ניירות, קבלות ושאר מסמכים שיוצאים מהמשרד.

מגנטים – ניתן להדפיס על מגנטים את שם העסק והלוגו ואולי פרטים נוספים כגון טלפון, כתובת, שעות פתיחה וכו' ולקחת אותם איתך לכל מקום ולהדביק או לחלק לכל מי שמוכן לקחת.

פרסום במדיה

היכנס לחדשות המקומיות – למד על המדיה המקומית כגון החדשות המקומיות בטלוויזיה, מקומונים, או אתר האינטרנט של העירייה ודאג להיכנס לכותרות הראשיות, למשל דרך פרסום על עזרת העסק במפעלים עירוניים שונים.

תן טיפים בתחום התמחותך – ביכולתכם לכתוב מאמר או טיפים בתחום ההתמחות שלכם ולשלוח אותם לעיתונים מקומיים. למשל, אם אתם בתחום ראיית החשבון כיתבו מספר טיפים או להבדיל, מוסך יכול להוציא רשימה איך לתחזק נכון את הרכב הפרטי. לעיתונים אלה יכולים להיות מאות קוראים שהם לקוחות פוטנציאלים לעסק שלכם אשר ישמחו לקרוא מידע רלוונטי ויעיל.

צור נוכחות באינטרנט – השתתף בפורומים רלוונטים לעסק שלך ותרום מידיעותיך והבנתך בתחום ואל תשכח לחתום את שם העסק.

תרומה – ניתן גם לפרסם את עצמך וגם לעשות מעשה טוב, אם על ידי תרומת מוצרים של העסק או שירותים או דרך התנדבות. מעשים אלו יכולים גם לתרום לפרסום העסק. אל תשכח לצלם את האירוע. את התמונות תוכל למסגר ולשים בעסק.

רשת קשרים

מועדוני עסקים– השתתף במועדוני עסקים, למשל של המט"י המקומי, או כל פורום עסקים אחר והבא איתך כרטיסי ביקור וברושורים לחלוקה. אל תהסס ליצור קשרים גם עם מתחריך מאותו תחום בו אתה עוסק. הם יכולים יום אחד להעביר לך לקוחות או לשתף אותך בהזמנה או עבודה גדולה.

החלפת מוצרים או שירותים - חסכון בכסף יחד עם פרסום נוסף יכול להתבצע ע"י החלפת מוצרים או שירותים עם עסקים אחרים. למשל, עסק הדפסות יכול להדפיס מקומון תמורת פרסום חינם בו.

קידום אנשי מקצוע צעירים – למשל הקמת אתר אינטרנט או יצירת לוגו ע"י סטודנט צעיר שיסכים לעשות את העבודה תמורת הניסיון והפרסום שלו עצמו.
 
הקורסים שלנו
מט"י ירושלים
מט"י - המרכז לטיפוח עסקים בירושלים (ע"ר) מעניק ייעוץ וליווי עסקי, מסייע בגיוס מימון לעסק, מקיים קורסים והדרכות ליזמים ובעלי עסקים ועוד. במט"י תקבלו מענה מקצועי ומנוסה לכל ההיבטים של העסק משלב ההקמה ועד לניהול השוטף.
כל הזכויות שמורות © למט"י ירושלים ע"ר 2015